Krikettgalaxis
Krikettgalaxis
Krikettgalaxis

Az időtúllépés

Szabályok

Ha kiesik egy ütőjátékos, és be kellene jönnie helyére egy újnak, akkor erre első osztályú és egynapos krikettben 3, Húsz20-ban 1,5 perc az időkorlát. Ha 3 vagy 1,5 percen belül nincs bent a pályán az új ütős úgy, hogy társával fel legyenek készülve a dobásra, akkor az egyik szóba jöhető ütős kiesik.

Mivel nincs előre lerögzítve, hogy mi lesz az ütőjátékosok bejövési sorrendje, ezért nincs az sem előre meghatározva, hogy ki az a következő ütős, aki nem jött be (hiszen nem jött be egyik sem). Ezért ha még több ki nem esett és pályára nem lépett ütőjátékos is létezik, akkor ilyenkor a csapatkapitány választhat egy tetszőlegeset közülük, és ő fog kiesni időtúllépés miatt. Nyilván ilyenkor a kapitány a leggyengébb ütőst választja.

Természetesen ezt a kiesést sem adják hozzá egyik dobójátékos egyéni statisztikáihoz sem.

Néhány megjegyzés

Ez a legegyszerűbben elmagyarázható, de a legritkább kiesési mód. Országon belüli első osztályú meccsen már előfordult néhányszor, de nemzetközi mérkőzésen még soha! Csak majdnem: 2007 januárjában ugyanis egy India és Dél-Afrika közötti tesztmérkőzésen, amikor egy indiai ütős hat perccel később jött be, az ellenfél kapitánya (sportszerűségből) nem apellált a kiesésért, így nem történt meg a világ első nemzetközi időtúllépéses kiesése.

Nem szorosan tartozik ide, de szót érdemel, hogy ha letelt a 3 perc, aztán még gyanúsan sok idő eltelik, a játékvezető feltételezheti, hogy a csapat visszautasítja a játékot. Ilyenkor a két játékvezetőnek utána kell járnia, mi történik, és ha ezután is úgy látják, hogy játékvisszautasításról van szó, és a kapitány kitart a cselekedete mellett, akkor a mérkőzésnek vége, és a győzelmet a másik csapatnak ítélik oda.